تعمیرات

تعمیر یو پی اس 10 کاوا

برد یو پی اس apc

تعمیر یو پی اس 10 کاوا

تعمیر یو پی اس 10 کاوا :قبل از اینکه به تشریح نحوه ی عیب یابی و عملکر یو پی اس بپردازیم ، به توضیح مختصرس درباره ی اجزای تشکیل ان و نحو ه ی عملکرد آن می پردازیم .

هر یو پی اس موجود در بازار شامل چهار قطعه اصلی  می باشد که تفاوت یو پی اس ها درتفاوت این قطعات است .

باتری

شارژر

اینورتر

سه قسمت نامبرده  از اصلی ترین اجزای یک یو پی اس می باشد . باری اینکه شما بتوانید یک یو پی اس را رفع ایراد نمایید برای گام اول باید با تمامی اجزای آن به خصوص اجزای اصلی  را به خوبی بشناسید . در ادامه شرح کامل هریک از اجزا رابه همراه عملکرد و نکاتی در خصوص رفع ایراد آن ها خواهیم داشت .

باتری :

این بخش اصلی ترین بخش و کاربردی ترین بخش باتری ،دستگاه یو پی اس می باشد . علت قرار دان باتری در یو پی اس و اصلی تری وظیفه آن تامین  انرژی برق در هنگام قطع جریان می باشد . توان هریک از باتری ها در دستگاه های یو پی اس مقدار قدرت هر دستگاه  را مشخص میکند .

رفع خطاهای سخت افزاری

تعمیر یو پی اس 10 کاوا معمولا توان  این باتری پایین تر می باشد . هنگامی که جریان برق قطع می شود . توسط مدارهای  تخصصی این دستگاه جریان برق توسط باتری برای سایر دستگاه های متصل انجام میشود .

علل خرابی باتری :

شارژ بیش از حد

عدم تهویه مناسب

گرما

ارتفاع نامناسب

محیط غیر ایمن

نبودن مکان دارای ثبات با ایستایی کامل

همه این دلایل میتواند دلیل خرابی باتری باشد و طول عمر آنرا کاهش دهد.

شناخت اجزای اصلی

شارژر:

این قسمت دقیقا وظیفه شارژ باتری به عهده دارد . همانند دیگر شارژر ها این قطعه موظف به تامین انرژی باتری که برابر با توان باتری می باشد را به عهده دارد .دقت داشته باشید که که ولتاژ شارژر باید مناسب با باتری باشد .در مواقعی که یو پی اس به خوبی کار نمیکند و یا باتری آن به خوبی عمل می کند قب از هرچیز به سراغ تست شارژر بروید.

چک کنید که شارژر به لحاظ سخت افزاری کاملا سالم بوده و دچار ضربه خوردگی نباشد .در هنگام  تعمیر یو پی اس 10kvباید دقت کنید که دقیقا متناسب با ولتاژ باتری باشد .

 

اینورتر :

برد اینورتر یا معکوس کننده ، این وسیله از مهم ترین اجزای  یک دستگاه یو پی اس می باشد .این برد برق مستقیم به به برق شهری  یا متناوب تبدیل میکند . برد اینورتر میتواند جریان مستقیم را در هر ولتاژی و هر فرکانسی را تولید نمایید . این برد ورودی هایی که به صورت تک فاز و سه فاز دارد اما در همه خروجی ها خروجی سه فاز می باشد .

در هنگامی که یو پی اس نتواند جریان لازم را فراهم نماید ، این قسمت باید بررسی  شود .

تعمیر یو پی اس 10kv در صورتی که ایراد برد ایورتر بود قبل از هرچیز به لحاظ فیزیکی سلامت آن را تست کنید .

نبود گرد و غبار

زنگار

شکستگی

محکم بودن سیم ها و اتصالات

در صورتی که در ظاهر فیزیکی هیچ گونه مشکلی نبود نوبت به برسی تخصصی دستگاه می رسد .

چک کردن یکسو کننده ورودی

چک کردن درایو متغیر سرعت با خروجی اینورتر

خازن های باس دی سی را چک کنید .

منبع تغذیه را بررسی کنید .

خطاهای نرم افزاری

تمامی روش هایی که در بالا در خصوص  تعمیر یو پی اس 10kv توضیح داده شد ، در صورت بروز مشکل ، شامل بررسی ها سخت افزاری بود . اما هنگام قرار گیری در مدار از آنجایی که تمامی یو پی اس ها درا سیستم عامل های هوشمند می باشند ، ممکن دچار خطای نرم افزاری نیز باشند .

از انواع خطاهای نرم فزاری میتوان به :

تشخیص ندادن یو اس بی

درست فعال نشدن سیستم عامل یو پی اس

نصب ناقص سیستم عامل مربوطه

اشکال در پشتیبان گیری

در تمامی موارد فوق از انجایی که یو پی اس هم مانند کامپیوتر دارای سیستم عامل و رابط کاربری گرافیکی هستند میتوان تمامی موارد را در خود سیستم عامل و یا با استفاد ه از نسخه بک اپ  حل نمود .

 

استابلایزر

تعمیر یو پی اس مکلسان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *