باتری

 باتری یو پی اس چیست ؟

تعمیر یو پی اس در محل شما

 باتری یو پی اس چیست ؟

قبل از اینکه به این سوال پاسخ دهیم اجازه دهید به توضیح مختصری در خصوص اینکه دستگاه یو پی اس چیست و در چه مواردی استفاده میشود  . به طور خلاصه دستگاه یو پی اس هنگام قطع جریان ، برق لازم دستگاه ها را فراهم میکند . حال نوبت به سوال اصلی میرسد ، باتری یو پی اس چیست ؟

اصلی ترین بخش یک دستگاه یو پی اس است ، باتری آن می باشد . این باتری توان دستگاه یو پی اس را مشخص میکند . باتری هنگام قطع جریان برق ، جریان لازم را فراهم میکند . به این صورت که توسط یکسو کننده ها و بردهای مخصوص تعبیه شده در مدار ،جریان برق تولیدی توسط باتری در مدار قرار میگیرد . باتری باید متناسب با مکانی که دستگاه یو پی اس  تعبیه می شود باشد . در غیر این صورت عملکرد خوبی نخواهد داشت .

دقت داشته باشید که توان مصرفی باتری ها در صورتی که در شرایط مناسب قرار نگیرند کاهش پیدا میکند .

دشارژ نامناسب

عدم تهویه مناسب

گرما

همه از عواملی است که سبب کاهش عملکرد باتری می شود .

کاربرد باتری یو پی اس :

اصلی ترین سوال پس اینکه باتری یو پی اس چیست ؟ کاربرد های آن خواهد بود ؟

باتری یو پی اس همانطور که گفته شد اصلی ترین وظیفه هر باتری تامین انرژی هنگام نبود جریان برق لازم

می باشد . در خصوص باتری های یو پی اس هم همینگونه است . اما به دلیل اینکه این دستگاه ها در محیط های آموزشی ، بیمارستانی . صنعتی کاربرد دارد . باید این باتری ها در توان بسیار زیاد به کار گرفته شود .  به طور کلی باتری های استفاده شده توان و کاربرد یو پی اس ها را مشخص میکند .

همانطور که گفته شد باتری های یو پی اس  در توان های مختلف برای یو پی اس های مختلف تولید می شوند که هر کدام متناسب با مکانی که مورد استفاده قرار میگیرند مانند بیمارستان ها در بخش اتاق جراحی که در صورت نبود شرایط برق شرایط بسیار حساس خواهد بود و یا در صنایع تولیدی که در دستگاه ها با تولید روزانه چند میلیونی نیاز به جریان دائم دارند ، خواهند بود .

 

توان در  باتری یو پی اس چیست ؟

پس از پاسخ به پرسش باتری یو پی اس چیست و کاربرد های آن ، به مبحث مهم توان در  باتری های یو پی اس چیست ؟ می پردازیم . همانطور که از قبل میدانیم ظرفیت باتری های یو پی اس توان دستگاه و حتی نوع کاربرد آن را مشخص میکند .

اما توان باتری چیست و چگونه محاسبه میشود .

توان باتری یعنی مقدار جریانی که یک باتری در صورتی که در مدار قرار بگیرد قادر خواهد بود ، تامین نماید .

اما این توان چگونه محاسبه میشود ؟

توان باتری عبارت است از حاصل ضرب جریان کشیده شده از باتری در مدت زمانی که یک باتری قادر به تامین انرژی خواهد بود .

توان تولیدی یک باتری برحسب زمانی که مورد استفاده قرار میگیرد را با مقداری به نام امپر نمایش میدهند .

مقدار امپر در واقع توان تولیدی باتری ها میباشد هرچقدر که توان این باتری ها بیشتر باشد به معنای امپر بیشتر و ولتاز خروجی بیشتر خواهد بود .

دقت کنید که زمان ، مهم ترین عاملی است که تعیین کننده توان یک باتری است . با توجه به فرمولی که گفته شد باتری دارای توان بالاتری خواهد بود که هرچقدر یک باتری در مدت زمان بیشتری توان تولید امپر بیشتر و ولتاز بیشتری باشد از ظرفیت بالاتری نیز برخوردار خواهد بود .

 

انواع برند های باتری یو پی اس

تا اینجا با اینکه باتری یو پی اس چیست ؟ چه کاربردی دارد و ظرفیت آن آشنا شدید.در ادامه فهرستی از بهترین و معروف ترین برند های باتری یو پی اس را برای اطلاعات بیشتر گرد اوردیم .

برای شناخت انواع برند باتری مجموعه از شرکت های تولید کننده این قطعه را در فهرست زیر گرد اوری کردیم :

Narada
CSB
Saft
Sail
Panasonic
Long
fiamm
Hitaco
yuasa
PowerSonic

در خصوص انتخاب برند مورد نظر میتوان گفت که موضوع به نوعی سلیقه ایست ، اما مطلب مهم تر که باید مورد توجه قرار بگیرد ، انتخاب توان مناسب برای دستگاه با توجه به محیطی که دستگاه در آینده در انجا نصب خواهد شد ، می باشد .

استابلایزر

 

 

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *