یو پی اس

برق اضطراری یو پی اس(UPS)+راهنمای خرید برق اضطراری

برق اضطراری چیست؟

دستگاه برق اضطراری یا همان یو پی اس در واقع یک منبع برق بدون وقفه می باشد که به تامین انرژی مورد نیاز دستگاه های مصرف کننده در زمان قطعی برق می پردازد. زمانی که برق ورودی (AC) قطع می شود، سیستم برق اضطراری شروع به فعالیت می کند و تنها به تامین برق و انرژی مورد دستگاه ها نمی پردازد بلکه مانع آسیب دیدن دستگاه مصرفی شما به وسیله ی اختلالات و نوسانات ولتاژ می شود.
برق اضطراری به دلیل قطعی های مداوم برق شهری و نوسان های زیاد برقی امروزه کاربرد فراوانی دارد و شما میتوانید برای مصارف گوناگونی مانند: تامین برق اضطراری بیمارستان ها و مراکز درمانی، تامین برق اضطراری ساختمان، برق اضطراری آسانسور و …. از دستگاه های یو پی اس و برق اضطراری استفاده کنید.

خرید برق-اضطراری
دستگاه برق اضطراری دارای سه بخش اصلی و مهم می باشد :

• باتری یو پی اس 

باتری یو پی اس از مهم ترین و اصلی ترین اجزای دستگاه برق اضطراری می باشد، چرا که این دستگاه به کمک باتری های خود توانایی تامین انرژی و برق را پیدا می کند. میزان پشتیبانی که مورد نیاز شما است به تعداد و آمپر باتری بستگی دارد.

 

• اینورتر (Inverter)

برای تبدیل انرژی ذخیره شده در باتری که به صورت جریان DC می باشد به AC از اینورتر استفاده می شود.

 

• رکتیفایر (Rectifier) 

وظیفه رکتیفایر تبدیل جریان AC به DC می باشد، درست عکس اینورتر فعالیت می کند.
شرکت انرژی پردازان سولار صنعت نمایندگی فروش یو پی اس و برق اضطراری هست که در صورت سوال در زمینه ی خرید یو پی اس مورد نیاز خود میتوانید با کارشناسان مجموعه در ارتباط باشید.

 

برای مشاوره و خرید انواع یو پی اس با شماره تلفن 88447000-021 با ما در ارتباط باشید.

 

معرفی انواع سیستم های برق اضطراری

 

سیستم های برق اضطراری به سه دسته تقسیم بندی می شوند :

 

  •  سیستم برق اضطراری آنلاین (Online) 

در یو پی اس های سری آنلاین اینورتر در همیشه و در همه حال فعال می باشد و به شارژ باتری و تامین انرژی و برق مورد نیاز دستگاه ها نیز می پردازد. در این سری از سیستم های برق اضطراری رکتیفاتر (Rectifier) جریان ورودی متناوب (AC) را به جریان مستقیم (DC) تبدیل می کند و سپس جریان DC توسط اینورتر (Inverter) به جریان AC تبدیل می شود، بدین صورت بار ورودی دستگاه های مصرف کننده توسط یک ولتاژ تنظیم شده تغذیه می شوند و اینگونه حفاظت بیشتری از دستگاه ها می شود، به این فناوری Double Conversion نیز گفته می شود. سیستم های برق اضطراری سری آنلاین مناسب استفاده برای دستگاه های حساس صنعتی، مخابراتی،پزشکی، بانکی، سرورها، دیتاسنتر ها، آزمایشگاه ها و …. می باشند.

 

  •  سیستم های برق اضطراری آفلاین (Offline) 

سیستم یو پی اس آفلاین به این صورت است که در شرایط عادی کار نمی کند، تنها در صورت قطعی برق و جریان ورودی AC، افزایش یا کاهش بیش از حد مجاز و استاندارد شروع به فعالیت و تامین خروجی دستگاه می کند یعنی برق شهر مستقیم به دستگاه های مصرف کننده متصل می باشد و یو پی اس تنها در شرایطی که برق شهر مشکل یا ایرادی داشته باشد شروع به فعالیت می کند. ولتاژ خروجی در این نوع از سیستم های اضطراری به صورت شبه سینوسی می باشد و مناسب تامین و پشتیبانی کامپیوتر و سیستم های شخصی می باشد.

 

  •  سیستم برق اضطراری لاین اینتراکتیو (Line interactive) 

در سیستم ها لاین اینتراکتیو اینورتر همواره روشن و به خروجی سیستم برق اضطراری متصل می باشد، در حالت عادی این دستگاه به شارژ کردن باتری های خود می پردازد. پس از قطعی برق ) جریان AC ( دستگاه به کمک انرژی ذخیره شده در باتری و اینورتر به تامین برق مورد نیاز دستگاه های مصرف کننده می پردازد. شکل موج سیستم این نوع از برق اضطراری به صورت سینوسی می باشد. اینورتر، شارژ و باتری های یو پی اس های Line interactive درست مانند سری آفلاین می باشد با این تفاوت که سری لاین اینتراکتیو دارای سیستم تنظیم ولتاژ می باشد که این امر موجب شده است که در صورت قطعی برق بار کمتری به اینورتر منتقل شود و در نتیجه باعث افزایش طول عمر باتری می گردد. این نوع از سیستم های برق اضطراری مناسب برای تجهیزات و سیستم های IT، شبکه ها، سرور ها و … نیز می باشد.

حساسیت برخی دستگاه های مصرف کننده به اختلالات و نوسانات ولتتاژ سبب شده استفاده از سیستم برق اضطراری یا همان یو پی اس تبدیل به امری ضروری شود.
این حساسیت دستگاه ها ب این معناست که اختلالات، نویز ها و نوسانات ولتاژ، همچنین قطع و وصل مکرر جریان برق پس از مدتی به دستگاه آسیب وارد می کند و باعث خرابی آن می شود. )برای مثال دستگاه سی تی اسکن یا (MRI هزینه جایگزین کردن دستگاه مصرفی و یا حتی تعمیر آن هزینه بالا و هنگفتی دارد و اصلا به صرفه نمی باشد و یو پی اس مناسب سی تی اسکن باعث میشود تا تجهیزات پزشکی که از حساسیت بالایی برخوردار هستند دچار آسیب نشوند.
توصیه می شود برای کاهش هزینه ها و صرفه جویی با خرید یک یو پی اس با توجه به میزان مصرف دستگاه خود و همچنین میزان پشتیبانی یا Backup که مد نظر دارید از آسیب دیدن و خرابی دستگاه خود و صرف هزینه اضافی جلوگیری می کنید.

 

برای مشاوره و خرید برق اضطراری یا یو پی اس (UPS) با شماره تلفن 88447000-021 با ما در ارتباط باشید.

 

سیستم های برق اضطراری

 

شرکت انرژی پردازان سولار صنعت با داشتن سابقه ای درخشان در زمینه تامین و عرضه سیستم های برق اضطراری یا همان یو پی اس، باتری های یو پی اس و استابلایزر، یو پی اس آسانسور و … به ارائه خدمات و تعمیر یو پی اس نیز پرداته است.
مجموعه ما توانایی عرضه تمامی برند های معتبر و مطرح با توان های مختلف را دارد، شما می توانید جهت خرید و سفارش و یا دریافت مشاوره با همکاران ما در بخش فروش که آماده پاسخگویی به سوالات شما می باشند تماس حاصل فرمایید. ما سعی داریم ما ارائه محصولات با کیفیت و استاندارد رضایت شما مشتریان عزیز را جلب نماییم.
همچنین در صورتی که یو پی اس شما با هر برند و یا توانی دچار آسیب و خرابی شده است با شماره گیری 88447000-021 می توانید با بخش فنی ارتباط برقرار کنید. متخصصین ما پس از تست دستگاه شما طی 48 ساعت مشکل یو پی اس را پیدا کرده و پس از دریافت تاییدیه شما به سرعت به تعمیر آن می پردازند.

 

برق اضطراری دستگاه های پزشکی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *